Kontakt oss

Du finner Aquarama Spa i andre etasje over badeanlegget. Ønsker du å komme i kontakt med oss finner du informasjon her:

Timebestilling

Adresse

  • Adresse: Tangen 8, 4608 Kristiansand

 Kontaktperson  

Spa generelt

Hva inneholder spaet?

Spaet inneholder varmtvannsbasseng, tyrkisk hamam, dampbadstue, saltbadstue, eucalyptus badstue, opplevelsesdusj, kaldkulp, fotbad, float, massasje, relaxavdeling, Babor hud- og kroppspleie og ikke minst en egen spasuite med jacuzzi. I tillegg har spaet tilgang på helsebadet i helgene. 

Hva er aldersgrensen på spa?

Vårt spa har 16 års aldersgrense.

Hvorfor er aldersgrensen 16 år?

I Aquarama Spa er ro og total avkobling essensielt, derfor har vi 16 års aldersgrense til alle våre fasiliteter.

Kan jeg ha med mobilen inn i spaet?

I vårt spa har vi mobilfri sone. Dette både av hensyn til ro og fred, men også av hensyn til andre gjester.

Hvor tidlig må jeg bestille behandling?

Så lenge vi har ledig terapeut kan du bestille time samme dag. Men for å være sikker på at du får den terapeuten du ønsker, anbefaler vi at du bestiller behandlinger i god tid. Da har vi også større mulighet til å tilpasse behandlingen.

 

Er det noe dere trenger å vite for å gjennomføre en behandling?

Informér oss gjerne om plager eller spesielle behov ved bestilling; f.eks. allergier, graviditet, pacemaker, høyt blodtrykk etc. Da tilpasser vi behandlingen etter dette.

Hvor sent kan jeg avbestille timen?

Avbestilling av behandling må skje minimum 24 timer før avtalt tid. Avbestillinger etter dette vil bli belastet.

Kan jeg benytte våtspa før behandling?

Ja, vi anbefaler faktisk at du benytter vårt spaanlegg før behandlingsstart. Kroppen vil da være mer avslappet og forberedt på behandlingen.

Når og hvor skal jeg møte opp til behandling?

Møt opp minst 5 minutter før behandlingsstart utenfor resepsjonsområdet.

Kan jeg få bestilt mat mens jeg er på spa?

Ja, det kan du. Man blir sulten av å være i spa, og vi har derfor laget en egen smårettmeny som du kan bestille fra. Du kan ente bestille i forkant av besøket, eller mens du er hos oss. Ved større grupper ber vi om bestilling senest dagen i forveien. Se vår smårettmeny her

Kan jeg få kjøpt produkter fra Babor hos dere?

Ja, alle produkter vi bruker i behandlingen kan også fås kjøpt i vår spa-shop. Bruk av disse produktene hjemme forsterker effekten av behandlingen.

 

Er det påbudt med bruk av badetøy hos dere?

Ja, hos oss er det påbudt med badetøy. 

Kan jeg få kjøpt badetøy hos dere?

Ja, du kan få kjøpt vår badekåpe for kr 250,-, slippers kr 50,-, badedrakt kr 225,- og badeshorts kr 198,-. I tillegg har vi en butikk i 1. etasje som har stort utvalg av badetøy.

 

Hvor stort er spaet?

Spaet er på ca. 600 kvm.

Hvor mange grader er det i vannet?

Idrettsbassenget holder 27 grader, leke- og familiebassengene holder 31 grader, velværebassenget holder 34 grader og jacuzzien holder 38 grader. I tillegg finnes det en kald kulp. Detaljert oversikt finner du her:

 

Er det ferskvann eller saltvann i bassengene?

Vi benytter ferskvann i alle bassengene.

 

Er det mye klor i bassengene?

Vi produserer vårt eget klor fra salt, og benytter kun det som trengs for å holde vannkvaliteten på best mulig nivå. Vannet i bassengene blir behandlet gjennom et prosessanlegg som tilfører klor etter behov.

Har dere hjertestarter i Aquarama?

Ja, vi har tre hjertestartere i vårt anlegg. En i vaktbua i badeanlegget, en i vestibylen i 1. etasje og en på treningssenteret i 3. etasje. 

Garderober

Må jeg ha med egen hengelås til garderoben?

Det behøver du ikke. Hos oss låses garderoben med ditt adgangsarmbånd.

Hvordan låser jeg garderobeskapet?

Når du lukker døren på skapet ditt vil du høre en tikking fra displayet like ved. Hold armbåndet ditt opp mot displayet. Når displayet viser nummeret ditt på skapet, er skapet ditt er låst.

Gavekort

Hvor kan jeg kjøpe gavekort?

Det kan du kjøpe i resepsjonen på Aquarama Spa eller på web-siden vår.

Har gavekort en utløpsdato?

Ja, gavekort er gyldig i ett år fra kjøpsdato. Dette står på kortet.

Hva skjer hvis jeg mister gavekortet mitt?

Gavekort er som penger. Mister du det før du har tatt det i bruk, er det dessverre tapt.

 

Har dere angrerett på gavekort?

Vi følger norsk lov om angrerett. Den gir kunden rett til å angre kjøpet innen 14 dager for de kjøp som er foretatt utenfor fast utsalgssted, for eksempel på nett. Det betyr at du har 14 dagers angrerett på gavekort kjøpt på internett, men ikke over disk.

Badetøy og hittegods

Selger dere badetøy?

Ja, på spa har vi både badedrakt og -bukse til salg. I tillegg har vi en badebutikk i 1. etasje som du kan finne et større utvalg i. 

 

Kan jeg låne badetøy og håndkle?

Håndkle, slippers og badekåpe får du utdelt når du kommer på spa, men badetøy låner vi ikke ut. Det må du ha med det hjemmefra, eller kjøpe hos oss.

Medlemskap

Må man binde seg for 12 måneder?

Du kan også kjøpe medlemskap for kortere perioder. Velg mellom 1, 3 eller 6 måneder. Det er imidlertid gunstigere priser jo lenger bindingstiden er.

Kan jeg bytte medlemskap underveis?

En oppgradering av medlemskapet kan gjøres når som helst, ellers er det ikke mulig å endre medlemskap i løpet av bindingstiden. Etter at bindingstiden er utløpt, kan du bytte medlemskap med en måneds varsel.

Hva inkluderer medlemskapet?

  • Medlemskapet gir fri tilgang til våtspa mandag-torsdag hele dagen, fredag til kl. 15.00 og søndag fra kl. 15.00.
  • En sparitualpakke «Deep Sea Experience» første gang du møter. Her får du våre "Aquarama SEA"-produkter og en guide som forteller deg i hvilken rekkefølge de skal brukes.
  • 10 % på alle behandlinger og produkter

Hva menes med oppstartsavgift og hva koster det?

Oppstartsavgiften er på kr 149,- og inkluderer adgangsarmbånd som brukes til inngang, garderobeskap, m. m.

Hva skjer hvis jeg glemmer armbåndet?

Glemt armbånd koster kr 50,- per gang

Hva koster et nytt bånd hvis jeg mister det gamle?

Ved mistet bånd kan et nytt bånd kjøpes for kr 100,-.

Hvilke medlemsfordeler har dere?

Klikk på linken for å se våre medlemsfordeler

Gjelder medlemsfordelene også for kortere bindingstid enn 12-måneder?

Medlemsfordelene gjelder kun ved inngåelse av et 12-måneders medlemskap.

Kan jeg opprette avtalegiro på 6 måneders medlemskap?

Avtalegiro kan kun opprettes ved 12 mnd medlemskap. Øvrige medlemskap forhåndsbetales kontant.

Kan jeg handle på adgangsarmbåndet mitt?

Ja, du kan handle på adgangsarmbåndet ditt. Det betinger imidlertid at du har satt inn penger på et verdikort knyttet til båndet. Dette gjør du i resepsjonen før du går inn på treningssenteret.

Kan jeg fryse medlemskapet mitt?

Medlemskap kan fryses fra 1-12 måneder. Frys gjelder fra dato til dato. Pris kr 99,- per mnd. Fyll ut frys-skjema.

 

Hvordan sier jeg opp medlemskapet mitt?

Du kan si opp medlemskapet ditt etter at bindingstiden er gått ut. Dette gjøres ved å fylle ut vårt oppsigelses-skjema

Hvorfor må jeg betale for nesten tre måneder før avtalegiro trekkes?

Det er fordi det tar 6-8 uker for avtalegiro å tre i kraft. Vi tar betalt for inneværende måned, samt de to påfølgende månedene for at du som kunde ikke skal motta en enkelt faktura i posten etter innmelding og før avtalegiroen trer i kraft.

Jeg har blitt syk og kan ikke bruke medlemskapet mitt, kan jeg si det opp før bindingstiden utløper?

Ja, dersom du kan fremlegge gyldig legeerklæring som sier at du ikke kan trene mer, kan vi oppheve bindingstiden og du får si opp abonnementet til ordinære oppsigelsesregler. Fyll ut oppsigelsesskjema

Parkering

Hva koster det å parkere i parkeringshuset?

Det koster kr 28,- per time og kr 250,- per døgn

 

Hvor kan jeg parkere når jeg skal på spa?

Du kan parkere i P-huset i underetasjen. Innkjøring er fra Kronprinsensgate og er godt synlig fra krysset Østre Strandgate/Kronprinsensgate. Når du har parkert bruker du inngang A og tar heisen opp i 2. etasje hvor du finner oss i AQ Spa.

Kan jeg betale parkering i resepsjonen?

Ja, du kan betale parkering i resepsjonen til AQ Bad. I tillegg kan du betale i automaten ved hovedinngangen i P-huset, samt i bommen på vei ut. 

Jobb

Hvordan søker jeg jobb hos Aquarama?

Vi ber om å få alle søknader tilsendt digitalt på [email protected] Evt. ledige stillinger utlyses på våre nettsider og på facebook.

Fakturering

Jeg har avtalegiro. Når blir månedsavgiften trukket fra kontoen min?

Avtalt pris for medlemskapet blir trukket den 20. i hver måned.

 

Er det forskuddsvis eller etterskuddsvis betaling?

Medlemskapet trekkes forskuddsvis. Det vil si at betaling som trekkes fra konto den 20. januar er for februar måned.

Jeg har fått et inkassovarsel i posten. Hva er årsaken til det?

Det skyldes at en eller flere fakturaer står registrert som ubetalt hos oss. Du skal ha mottatt en påminnelse på mail/sms ca. 5 dager etter forfall. Dersom fakturaen ikke betales innen 10 dager etter dette overlates oppfølging av faktura til vår samarbeidspartner Visma. Dersom du har fått henvendelse fra Visma må den videre oppfølgingen gjøres hos dem. Til orientering tilsvarer «inkassovarsel» det som tidligere het «betalingspåminnelse».

Hvorfor er en faktura ubetalt? Jeg har jo avtalegiro.

Det kan skyldes flere ting:

1) Forsinket iverksettelse av avtalegiro

Dersom fakturaen det gjelder var helt i begynnelsen av medlemskapet, har avtalegiroen ikke vært aktivert på det gjeldende tidspunktet. Ved opprettelse av et 12 måneders avtalegiro-medlemskap betaler du kontant/kort for inneværende og de to neste månedene. Avtalegiro opprettes normalt i løpet av 6-10 uker, etter at du har signert kontrakten hos oss. Av og til kan dette ta noe lenger tid hos NETS. Dersom avtalegiroen ikke rekker å bli aktivert hos NETS i løpet av den perioden du har betalt for, sender vi faktura for en ny måned som må betales manuelt. Dette gjør vi inntil avtalegiroen er aktivert. Avtalegiro-medlemskap faktureres forskuddsvis med forfall før perioden starter.

2) Manglende dekning på konto

Dersom det ikke er dekning på kontoen den dagen avtalegirotrekket foretas, vil fakturaen bli stående som ubetalt hos oss. Sjekk derfor i din nettbank om fakuraen det gjelder er blitt avvist. Dersom den er betalt, ta et skjermbilde av dette og send til oss på [email protected], så skal vi sjekke dette opp videre.

3) Bytte av bank/kontonummer

Har du skiftet bank og/eller kontonummer? Husk å gi oss beskjed sånn at avtalegiroen blir trukket fra rett konto/bank.

4) Avtalegiroen er blitt stoppet i nettbanken sin

Har du stoppet avtalegiroen? Dette kan skje ved en feiltagelse, og du kan bare sette den i gang igjen. Dersom du har gjort det bevisst, trenger vi å få beskjed sånn at vi sender faktura til deg manuelt.

5) Bytte medlemskap

Har du endret medlemskapet ditt i det siste? Hvis beløpet som skal trekkes er blitt høyere enn det var ved avtaleinngåelse, må ny avtalegiro signeres. Dette kan du gjøre i resepsjonen. 

Hva skjer hvis jeg ikke betaler en faktura?

Dersom en faktura ikke blir betalt, vil en purring sendes ut ca. 5 dager etter forfall. Dersom purringen ikke betales innen 10 dager, sendes saken videre til Visma som sender Inkassovarsel. Dersom kunden verken tar kontakt med oss eller betaler inkassovarsel/faktura i denne omgang, vil neste steg være betalingsoppfordring, det vil si at inkassosak startes. Da har vi ikke lenger anledning til å hjelpe kunden her hos oss, men han/hun må følge opp saken sin opp hos Visma.

Ansatte på AQ Spa

Ansatte på AQ Spa

Aquarama Spa er Sørlandets største og mest innholdsrike spa. Og en viktig del av vårt spa er alle våre medarbeidere. Med deres kunnskap om helse og velvære, behandinger og effekter, vil du oppleve at det å gå i spa ikke bare føles godt, men også gjør godt.

Bli bedre kjent med våre terapeuter