AQ Trening.jpg

Timeplan

Velkommen til vår nye timeplan. Klikk på linken for å komme til timene.

NB! Husk å booke deg på gruppetimer. Dersom ingen er booket på 60 min før timens start, kan det hende timen avlyses. Dersom det skjer noe akutt eller endringer, vil i tillegg alle som er påmeldt få beskjed.

Bookingkalender

Velkommen til vår nye timeplan. Klikk på linken for å komme til timene.

Sommertimeplan

Klikk på linken for å åpne timeplanen som egen pdf-fil:

Timebeskrivelser

Gruppetimer

AeroDance

En dansetime til inspirerende musikk hvor vi setter sammen trinn til det blir til en gøy og spennende dansekombinasjon! Krever en del koordinasjon (middels nivå).

D-Dance!

En dansetime for alle som er glad i å bevege seg til musikkens rytmer! Timen vil inkludere flere ulike dansestiler, fra hip hop, street, jazz til reggeaton og latin. Man vil bevege seg til rytmen og garantert gå ut av timen med godfølelsen i kroppen!

HIIT Puls/Styrke

Puls og styrketrening som kjøres i intervaller med høy intensitet. Veldig gøy og effektiv måte å få trent hele kroppen på! (HIIT=Høy Intensiv Intervall Trening)

KjerneStyrke

Styrketrening med hovedvekt på kjernemuskulatur.

Puls

Kondisjonstrening hvor vi benytter enkle og effektive trinn og jobber oss gjennom timen til inspirerende musikk!  

Puls/Styrke lavterskel

Mildere styrke- og kondisjonstrening. For deg som har en sykdom, eller trenger å trene deg opp etter sykdom, eller for deg som ønsker en mildere form for trening.

Step

Kondisjonstrening ved hjelp av trinn og trinnkombinasjoner på stepkasse (lett/middels vanskelighetsgrad). Her trener vi kondisjon, samtidig som vi styrker ankelledd, kneledd og lår- og setemuskler!

Styrke

Styrketrening for hele kroppen med variert bruk av tilgjengelig utstyr, samt benyttelse av egen kropp som vekt.

Styrke med stang

Styrketrening i sal hvor det benyttes vektstang gjennom hele timen.

Tabata

Trening med vitenskapelig dokumentert raske resultater, hvor naturlige og funksjonelle øvelser utføres med høy intensitet! Alternerende intervaller (hovedsakelig 20/10 sek.) med arbeid og pause. Super effektiv trening!

Zumba

En dansetime hvor det fokuseres på latinamerikanske rytmer. En gladtime som passer for alle som er glad i å danse!

AquaFitness

AquaFitness (torsdag kl. 18.00) er effektiv og skånsom trening i vann. Gjennom variasjon i øvelser og musikk, kan man tilpasse gymnastikken til ulike gruppers behov for trening, som styrketrening, utholdenhetstrening og bevegelighetstrening. Gratis for alle som har kombimedlemskap trening/bad. Mer info om treningen her.

Pilates og yoga

Til alle yogaklasser anmodes det om å ta med egen yogamatte, men vi har selvfølgelig yogamatter til utlån for deg som ikke har din egen!

Hatha Yoga

En flere tusen år gammel disiplin med opprinnelse i India. Yogateknikken utføres ved hjelp av bevegelse og stillinger, kjent som Asanas, samt ved fokus på pusten.

HeatYoga

NYHET! Hatha yoga som gjennomføres i ca 37 graders varme på messaninen i AQ Bad! Book deg på, og hent yogamatte og inngangsbånd på AQ Trening. NB: Kun 20 plasser – Førstemann til mølla!

MediYoga

MediYoga er en ekstra rolig form for yoga som passer alle og uansett fysisk form. Enkle fysiske øvelser og stillinger kombineres med puste- og konsentrasjonsteknikker. Kombinasjonen av yogaprogram og meditasjon bidrar til dyp energimessig balanse og avspenning.

Myk yoga - timeplan på AQ Trening i Kristiansand

En rolig yoga som passer for alle, og uansett fysisk form. Rolige yogaøvelser og – stillinger kombineres med puste- og konsentrasjonsteknikker.

Pilates

Pilates kan, når du er godt kjent med grunnprinsippene gi deg suveren styrke og kontroll over hvordan du bruker kroppen. Trener du bevisst og gjerne to ganger i uka, får du raskt resultater som økt styrke i rygg og mage, større mobilitet i bekken og korsrygg. Timen er krevende, men til gjengjeld blir du utfordret på mestring og styrke og får en merkbart bedre holdning.  Treningen vil også medføre økt kroppsbevissthet og økt konsentrasjon, i tillegg til at det er gunstig ved nakke- og skulderproblematikk.

Pilates/m vekter

Pilatestrening hvor man benytter vekter i deler av timen. Pilates er trening av de indre dype holdemusklene, så vel som de ytre dynamiske bevegelsemusklene. Treningen vil medføre bl.a. økt kroppsbevissthet, og økt konsentrasjon.

StyrkeYoga

En litt tøffere dynamisk yogatime med fokus på styrke for hele kroppen.

Tai-Chi yoga

Dette er en dynamisk blanding av Hatha yoga og Tai-Chi, og timen passer for alle – uansett form, alder og størrelse! Timen har en helende og beroligende virkning, og alle utfører øvelsene på sitt nivå.

Løp

Løp Intervall

Løpeøkt med instruktør i møllesalen. Timen er bygd opp etter intervallprinsippet.

Løp Mix

Løpeøkt med instruktør i møllesalen, hvor programmet er lagt opp med en mix av utholdenhet og intervaller. Gøy og effektivt!

Løp Utendørs

Løpetur i regi av Kristiansand Løpeklubb. Oppmøte utenfor AQ Bad, i 1. etg. I Aquarama. Ingen booking, ubegrenset med plasser.

Virtuelle løpetimer

Løpetimer i møllesalen uten instruktør, men med virtuelt program som leder deg gjennom timen.

Team AQ Løp

AQ Trenings egen løpegruppe, som trener seg frem mot utvalgte løp til våren. Øktene vil bli lagt opp slik at de tilpasses alle nivåer, og vil flyttes ut når været tillater det. NB: Alle kan delta – også de som ikke ønsker å bli med på løp.

Synrgy

HIIT Synrgy

Høy Intensitets Intervall Trening i synrgy-riggen hvor treningen gjennomføres i ulike intervaller. Funksjonell og effektiv trening både på kondisjon og styrke!

Synrgy Intervall

Effektiv trening utført i Synrgy-riggen. Treningen er stasjonsbasert, og består av et stort utvalg av funksjonelle øvelser med fokus på både styrke og utholdenhet. Det legges opp til 40/20 intervaller (arbeid/hvile). En gøy og effektiv måte å trene på som passer for alle!

Sykkel

Sykkel HelgeMix

Rullering på både instruktør og timetype.

Sykkel Intervall

Sykkeltimer etter intervallprinsipp. Etter en oppvarming legger man inn intervalldrag av varierende lengde. Deretter en rolig nedkjøring og avspenning.

Sykkel Intervall (Tri)

Sykkeltime etter intervallprinsipp, spesielt tilpasset til triathlonutøvere. NB: Timen passer også godt for deg som ikke er triathlonutøver.

Sykkel Utholdenhet

Sykkeltimer med forholdsvis jevn intensitet gjennom timen.

Sykkel m/Kck

En ekstra lang sykkeløkt (90 min.) sammen med Kristiansand Sykkelklubb (instruktør er også fra Kck).

Sykkel Mix

Fartslek. En kombinasjon av utholdenhet og intervalltrening.

Team AQ Sykkel

For deg som ønsker å trene frem mot et ritt sammen med andre med lik målsetting. Instruktøren følger gruppa og gir individuelle tilpasninger. Timen vil passe for alle, enten du vil sykle Palmerittet eller kanskje til Hovden. Det er selvfølgelig også åpent for deg som bare ønsker en lengre sykkel økt.

Sykkel Ung m/Kck

En sykkeltime for ungdom i alderen 12 – 16 år, ledet av instruktør fra Kck. Ta kontakt med [email protected] for mer informasjon.

Virtuelle sykkeltimer

Sykkeltimer uten instruktør, men med virtuelt program som leder deg gjennom timen.

Sykkel Ute

Fellestrening med KCK. Både landevei og terreng. Oppmøte på p-plassen ved Gimlehallen. Treningen tilpasses etter ulike nivåer. Alle er velkomne! Mer info på kck.no. Trenger ikke booke.

Barnepass

Lekestua er åpen: 

  • Mandag og onsdag, kl. 09.00-12.00 og kl. 16.00-19.00
  • Tirsdag, torsdag og fredag, kl. 09.00-12.00
  • Lørdag, kl. 10.00-13.00
  • Søndag, kl. 10.30-13.30 
TEMPDATA and SESSION and VIEWDATA
onsdag 26. jul
10:00 
Lekestua
booking for barnepass. 1 dag i forveien.
10:30 
Lekestua
booking for barnepass. 1 dag i forveien.
11:00 
Lekestua
booking for barnepass. 1 dag i forveien.
11:30 
Lekestua
booking for barnepass. 1 dag i forveien.
torsdag 27. jul
10:00 
Lekestua
booking for barnepass. 1 dag i forveien.
10:30 
Lekestua
booking for barnepass. 1 dag i forveien.
11:00 
Lekestua
booking for barnepass. 1 dag i forveien.
11:30 
Lekestua
booking for barnepass. 1 dag i forveien.
fredag 28. jul
10:00 
Lekestua
booking for barnepass. 1 dag i forveien.
10:30 
Lekestua
booking for barnepass. 1 dag i forveien.
11:00 
Lekestua
booking for barnepass. 1 dag i forveien.
11:30 
Lekestua
booking for barnepass. 1 dag i forveien.
mandag 31. jul
10:00 
Lekestua
booking for barnepass. 1 dag i forveien.
10:30 
Lekestua
booking for barnepass. 1 dag i forveien.
11:00 
Lekestua
booking for barnepass. 1 dag i forveien.
11:30 
Lekestua
booking for barnepass. 1 dag i forveien.
tirsdag 1. aug
10:00 
Lekestua
booking for barnepass. 1 dag i forveien.
10:30 
Lekestua
booking for barnepass. 1 dag i forveien.
11:00 
Lekestua
booking for barnepass. 1 dag i forveien.
11:30 
Lekestua
booking for barnepass. 1 dag i forveien.
onsdag 2. aug
10:00 
Lekestua
booking for barnepass. 1 dag i forveien.
10:30 
Lekestua
booking for barnepass. 1 dag i forveien.
11:00 
Lekestua
booking for barnepass. 1 dag i forveien.
11:30 
Lekestua
booking for barnepass. 1 dag i forveien.
torsdag 3. aug
10:00 
Lekestua
booking for barnepass. 1 dag i forveien.
10:30 
Lekestua
booking for barnepass. 1 dag i forveien.
11:00 
Lekestua
booking for barnepass. 1 dag i forveien.
11:30 
Lekestua
booking for barnepass. 1 dag i forveien.
fredag 4. aug
10:00 
Lekestua
booking for barnepass. 1 dag i forveien.
10:30 
Lekestua
booking for barnepass. 1 dag i forveien.
11:00 
Lekestua
booking for barnepass. 1 dag i forveien.
11:30 
Lekestua
booking for barnepass. 1 dag i forveien.